کاربرد ترمو چوب در دکوراسیون داخلی

مقدمه

یکی از بخش های  مهم در هر ساختمان، دکوراسیون داخلی آن هست که در زیبایی و جذابیت ساختمان شما نقش مهمی را ایفا می کند. دکوراسیون داخلی هر ساختمان محلی می باشد که افراد بیش ترین ارتباط چشمی را با آن برقرار می کنند و به همین دلیل باید به نحوی آن را طراحی کنید که فضای داخلی زیبایی را برای کار یا زندگی خود ایجاد کنید.

برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی از مواد و متریال متفاوتی استفاده می کنند که هر کدام بسته به نوع ویژگی که دارند، متفاوت هستند. استفاده از چوب برای نمای داخلی ساختمان از مصالح پرکاربرد می باشد که در این مقاله قصد دارم در مورد چوب ترمو در فضای داخلی ساختمان با شما صحبت کنم.

از چوب های مختلفی برای طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی استفاده می کنند که یکی از محکم ترین و مقاوم ترین چوب ها چوب ترمو اصفهان هست، که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد در بین مردم پرطرفدار است.

اگر شما نیز قصد بازسازی و یا تغییر دکوراسیون فضای داخلی ساختمان خود را دارید به شما پیشنهاد می کنم، به شرکت ترمو سپاهان واقع در اصفهان که بزرگترین کارخانه چوب ترمو هستند و در زمینه ی فروش و پخش عمده چوب ترمو فعالیت دارند مراجعه کنید.

آشنایی با چوب ترمو یا ترموود:

چوب ترموود در بیشتر مواقع از درخت کاج یا ون و در مواردی از زبان گنجشک تولید می شود. در هنگام فرایند ساخت این چوب تحت دما و حرارت بالا قرار میگیرد تا  شیره و صمغ موجود در چوب و رطوبت آن خشک بشود و در نهایت  مقاومت آن بالا برود. به طور کلی در اثر دما و حرارت بالا چوب ترموود خشک، و به یک چوب قابل استفاده در دکوراسیون ساختمان و موارد مشابه آن تبدیل می گردد. در دمای ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد این چوب را حرارت می دهند تا صمغ و رطوبت آن خارج شده و خشک شود و به یک چوب مقاوم تبدیل گردد. روش صحیح نگه داری از چوب ترمو قرار دادن آن بصورت افقی در انباری مسقف، خشک وخنک است.

این چوب دارای تفاوت هایی با چوب معمولی است که در ادامه به چند مورد از این تفاوت ها اشاره خواهم کرد.

چوب ترمو در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بیشتری نسبت به چوب های معمولی دارد.

به دلیل خارج شدن رطوبت چوب ترموود انقباض و انبساط در این چوب نسبت به چوب های معمولی کمتر است.

چوب ترمو در مقایسه با چوب معمولی با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.

در اثر خمیدگی و تاب برداشتن چوب ترموود در مقایسه با چوب  معمولی مقاوم تر است.

چوب ترموود به دلیل نداشتن صمغ در برابر آفت و حشرات مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

وزن چوب ترموود نسبت به چوب معمولی به خاطر حذف شدن صمغ و رطوبت داخل آن کمتر است.

در چوب ترموود جذب آب اتفاق نمی افتد و این باعث می شود در برابر ترک خوردن و پوسته پوسته شدن مقاومت بیشتری داشته باشد.

حال که با چوب ترموود آشنا شدید در ادامه ی مقاله به کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی اشاره خواهم کرد.

کاربرد های چوب ترمو در دکوراسیون داخلی؛

از مهم ترین کاربردهای چوب ترموود در دکوراسیون داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ساخت کفپوش با چوب ترموود؛

کفپوش های چوبی با چوب ترمو علاوه بر زیبایی و مقاومتی که دارند، دارای ساختاری طبیعی هستند که برای کودکان و بزرگسالان مناسب اند. و یک محصول ایمن به شمار می آید.

ساخت دیوارپوش با چوب ترموود؛

از کاربردهای دیگر چوب ترموود برای ساخت دیوارپوش های متفاوت استفاده می کنند. که به دلیل زیبایی و جلوه خاصی که دارند باعث جذاب شدن دیوارهای خانه یا محل کار شما می شوند. به دلیل زیبایی چوب ترمو در ساخت محصولات چوبی از آن زیاد استفاده می شود که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

 ساخت محصولات چوبی با ترمو چوب؛

با استفاده از چوب ترموود محصولات چوبی متنوعی تولید می کنند که هر یک از آن ها قادر به افزایش زیبایی محیط  می شوند. از انواع این محصولات چوبی می توان کتاب خانه های چوبی ، کابینت ها ، پارتیشن ها ، میز و صندلی های چوبی و … نام برد.

ساخت پوشش های چوبی ترمو برای سقف:

ساختن پوشش های چوبی برای سقف از کاربرد های دیگر چوب ترموود می باشد که القا کننده ی حس آرامش و گرما به فضای داخلی ساختمان می گردد. و باعث ایجاد حس حضور در طبیعت در افراد می شود. این پوشش چوبی سقف را می توانید با نورپردازی های اصولی و درست ، زیباتر کنید. از مقاوم بودن چوب ترمو در ساخت راه پله های چوبی بهره می برند، که درادامه به آن اشاره می کنم.

ساخت راه پله های چوبی با ترموود؛

همان طور که قبلا اشاره کردم چوب ترموود دارای مقاومت بالایی است و به همین خاطر برای ساخت راه پله های چوبی در ساختمان از آن ها استفاده می کنند.

ازاین مدل راه پله ها که طراحی های زیبا و جذابی دارند، در ساختمان های دوبلکس استفاده می کنند و جلوه ی زیبا و خاصی را به فضای داخل ساختمان می دهند. در هتل ها و ساختمان های مجلل هم از این مدل راه پله ها استفاده می شود. ساخت سونا و استخر از کاربردهای دیگر چوب ترموود می باشد با من همراه باشید تا در مورد آن بیشتر صحبت کنم.

ساخت قسمت های داخلی سونا و استخر با ترمو چوب؛

همان طور که قبلا در بالا اشاره کردم ،چوب ترموود نسبت به نفوذ رطوبت و آب مقاوم است و گزینه ای مناسب برای ساخت سونا و استخر می باشد‌ زیرا پوسیدگی در این چوب کم تر اتفاق می افتد. و از طرف دیگر به دلیل مقاومت این چوب در مقابل حرارت و گرمای بالا برای ساخت سونا مناسب می باشد.

نتیجه گیری:

 مصالح و متریال های متفاوتی برای ساخت دکوراسیون داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند،که در بین آن ها از گذشته تا به امروز چوب همیشه مورد پسند مردم بوده و به عنوان پرطرفدارترین مصالح در دکوراسیون داخلی ساختمان شناخته شده است.

با توجه به ویژگی های چوب ترمو و تفاوت های آن با چوب معمولی و هم چنین کاربردهای آن، که در این مقاله به آن ها اشاره کردم. شما می‌توانید بسته به نوع دکوراسیونی که می خواهید انجام دهید و با توجه به بودجه ای که دارید برای ساخت فضای داخلی ساختمان خود از این چوب استفاده کنید تا باعث زیبایی بیشتر محیط کار یا منزلتان شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.